• Hardlopen
  • Beenzwaaien
    BeenzwaaienBenen zwaaien voor/achter - je zwaait om beurten de benen voor-/achterwaarts, je kunt afwisselend accent op de voor- of achterzwaai leggen. Probeer dit vooral ontspannen te doen. - 3 tot 5 series met 10 – 20 zwaaien per been
  • Looptechniek  Trippling op de plaats met steun
    Looptechniek Trippling op de plaats met steunAan het begin van ‘iedere’ training maken we een ritmische trippling steunend op een hek of tegen een paal je kunt je hierbij lichter maken door je enigszins op te drukken. - 3 tot 5 series van 10 – 30 seconden
  • Looptechniek Trippling
    Looptechniek TripplingDe Trippling is een oefenvorm waarbij in langzame voortgang, de hakken ritmisch om en om hoog worden geheven (training van de voetstrekkers), tenen blijven bijna aan de grond. Trippling kan in diverse ritmes worden uitgevoerd, bij laag ritme ligt het accent op spierversterking, bij een hoog ritme ligt het accent op bewegelijkheid en spierzenuwwerking. In deze serie doen we de uitvoering met hoog ritme. Afstand 15 - 30 meter.
  • Hielaanslag weglopen
    Hielaanslag weglopenHielaanslag met romp voorover en langzaam voorwaarts rechtop komen en overgang naar ritmische looppas - je maakt eerst hielaanslag op de plaats waarbij je ook de armen inzet, daarna komen je geleidelijk met licht voorwaartse verplaatsing rechtop over 20 meter, als de spanning in de rug wegvalt loop je nog 30 meter door - 3 tot 5 herhalingen
  • Meer instructievideo's